söndag 22 januari 2012

Bestämma över sin tid

Ser att jag på min profil skrivit, att jag när jag blev pensionär skulle njuta av att själv bestämma över min tid.
Nu tycker jag inte att det blivit så. Det är provtagningar, medicineringar och läkare som bestämmer över min tid. Vi säger ibland att vi sitter i husarrest. Just nu har jag en rejäl förkylning. Fick antibiotika igår och hoppas snart bli bättre. Vi fick gå till flera apotek och ringa till ytterligare några, men medicinen som doktorn skrivit ut var restnoterad från läkemedelsföretaget, så då var det bara att ringa till doktorn igen och be om ett annat recept. Detta tog hela förmiddagen, men till slut fick jag en förpackning att lägga till mina övriga .

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Jag tycker att det blivit mycket sämre sedan det blev fler apotek. Vet inte hur många gånger jag varit på olika apotek och det inte har funnits de tabletter som jag behöver. Att det restnoteras betyder ju att man måste åka iväg ytterligare en gång - bor man på landet är det ju långt till apoteket!
Kram från Ingrid

Skaparglädje sa...

Så jobbigt ni har det. Jobbigt när inte medicinen finns på apoteket, och när man är där får man vänta så länge i kö.
Kram!