lördag 19 december 2009

Jul


Har du hittat Jesusbarnet?
Ja, jag menar den där lilla figuren i trä, lera eller något annat material, som ligger i en låda hela året tills den får en lite mera upphöjd plats under ett par veckor. Visst är det märkligt att ett barn som föddes för mer än 2000 år sedan fortfarande kan kännas viktigt i vårt julpyntade hem.
Meningen med att han föddes kan ju inte bara ha varit detta. Under det år som gått har jag varit med om mycket svårt och jag är väldigt tacksam att Jesusbarnet inte har legat nerpackad i källaren utan varit vid min sida dagligen. I en av jultexterna från Bibeln står det att han är "Underbar i Råd, Väldig Gud, Evig Fader, Fridsfurste och det är vad han betytt för mig under 2009.
Nu skall vi åka till Norge och fira jul med våra barn och barnbarn
GOD JUL till er alla!!!

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

God Jul till er också. Och hälsa till era barn från oss.
Kram. (och kör försiktigt)

Margit sa...

God Jul till Ere och era barn och barnbarn från Lars o Margit.

På måndag kommer nog vår julpost till Er, men då har Ni kanske redan åkt.

Marie sa...

Så sant lilla mamma, inte bara något som ligger nedpackat, men som är närvarande hela året, alla timmar och alla sekunder. Livgivande och verkligt, och sant.

Vita hjärtan sa...

God Jul till dig också Eva! Ha det jättebra hemma hos Marie!

Kraaam Annemari