tisdag 16 november 2010

Andas djupt

Satt igår kväll och lyssnade på en sång med Guy Penrod  "Breathe Deep".
Just då hade jag svårt att andas djupt p g a oro. Visst blir det ibland för mycket som trycker oss ner så att andningen blir endast ytlig.
För några veckor sedan var mina blodvärden något rubbade och man gjorde ett benmärgsprov. Detta har jag ju varit med om flera gånger,sedan jag diagnosticerades med leukemi för snart två år sedan, men nu har jag varit orolig för ett ev återfall.
Igår var jag och tog nya prover och idag träffade jag min doktor, som kunde lugna mig med att proverna nu var i sitt normala läge igen och inga tecken på leukemi.
Så idag kan jag ANDAS DJUPT och vara tacksam för varje ny dag.

10 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, vad skönt med ett positivt besked från doktorn. Jobbigt att oroa sig.
Kram!

Margit sa...

Så skönt att läsa din blogg igen.
Som Du förstår har jag varit lite undrande.Hälsa alla!

Mor Tuta sa...

Skönt med ett positivt besked. Homecomingsångerna berör och välsignar i alla livets situationer. Härligt att ha dom att lyssna på.
Ha det gott
snöiga kramar Birgit, för tillfället i Avesta hos yngsta dottern ( pastorsfrun)

Malys krok sa...

Så flott at du ikke trenger å bekymre deg mer for sykdommen din nå! Skjønner godt at du har vart urolig denne tiden! Så deilig å få en så fin beskjed fra legen! Også jeg takker for hver dag jeg får stå opp og gjøre mitt arbeid! Det er en stor gave! Kom til å tenke på denne sangen; Hver dag er en sjelden gave, en skinnende mulighet.Hver dag er på ny en nåde, som stiger fra himlen ned!
Takk for hilsen! -Margit-

Marie sa...

Känn ingen oro...lilla mamma. Kram

Märta sa...

O vad skönt med ett positivt besked!
Sitter själv o är orolig, ska göra en skiktröntgen pga ett värde som inte stämmer. Väntan är olidlig.
Kram! Märta

Musikanta sa...

Jag är så glad för din skull att det var positvit besked du fick från din läkare. Fruktansvärt att gå och vänta och oroa sig. Förstår om du tycker att livet mest är dalar nu för tiden...
Varm kram från Ingrid

Anonym sa...

Eva. Förstår oron för att få återfall. Tack och lov var det inte så... KRAM till dig. Tänker på dig massor!/Maya

Black Iris sa...

Ja så skönt att äntligen få andas ut.

Kram Maidi

Vita hjärtan sa...

"Lättad" Underbart besked :) Stor kram!!

Annemari