onsdag 20 augusti 2008

Polisdramatik

I natt kunde jag inte sova. När jag gick upp för att dricka lite mjölk tittade jag ut på gatan. På andra sidan stod en polis och tittade. Hundra meter till höger stod en annan polis. Vad är detta tänkte jag. Ingen annan aktivitet märktes. Efter en stund kom ytterligare en polis och ställde sig hundra meter åt vänster. Allt var tyst, ingen rörelse märktes.
Plöstsligt korsar en svart katt gatan på övergångsstället. Poliserna står kvar.
Katten tar en tur runt parken och går sedan tillbaka över gatan vid nästa övergångsställe. Poliserna står kvar.
Sedan kommer den gungande mannen och går in i lekparken. Poliserna står kvar.
Han gungar en stund och går sedan igen. Poliserna står kvar.
Slutligen kommer en polisbil och kör in på gården utom synhåll för mig.
Då lämnar mina poliser sina positioner och åker från platsen i en civil bil.
När det står 3 poliser utanför huset blir man då trygg eller orolig?

1 kommentar:

Marie sa...

En förklaring kan vara att någon i huset fått besök av prominenta gäster som kräver extra stark bevakning, men jag förstår din tanke. Här är det något skumt på gång. Om man inte hade vetat bättre kunde man tänkt att detta var en polisaktion a la den i Kopps. (men den filmen har du kanske inte sett)