tisdag 29 december 2009

Hemma igen


Så var juldagarna slut och vi är hemma igen efter härliga vinterdagar i Norge. Så mycket snö och sån kyla har jag inte upplevt på länge.

Här i Skåne var det idag nästan vårkänsla med 4 plusgrader och ingen snö kvar av den, som fanns när vi åkte härifrån söndagen före jul.
Nu har jag bläddrat igenom några av tidningarna som kom medan vi var borta, men jag tröttnade efter ett tag, det kommer ju ständigt nya nyheter så varför läsa de gamla.
Däremot har jag läst julkorten ordentligt och är glad och tacksam för alla vänner.
Julklapparna är uppställda på olika platser eller nerlagda i en byrålåda i väntan på att användas.
När det blir lite varmare så att jag inte behöver vintermössa skall denna keps komma på när jag skall ut och leta cachar.

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är det roligt med julkort! Finns så många fina motiv!

Margit sa...

Verkligen en "flådig" ceps. Tror Du jag skulle passa i en sådan?
Kram Margit

Marie sa...

Du är så go mamma. Allt klär en skönhet vet du, och du är vacker både på utsidan och insidan.

Malys krok sa...

Kjære deg! Tusen takk for din gode hilsen! For et godt ønske for det nye året. Det beste av alt er kjenne Herrens nåde. Mange gode ønsker til deg også! Klem fra Margit.

Bloggblad sa...

Av en slump hittade jag hit, just innan jag ska stänga av datorn... Jättekul att hitta fler bloggblad ute i rymden!

Gott nytt bloggarår!

Lite nyfiken är jag ju på hur du hittade på ditt geniala bloggnamn. För mig var det inte så svårt - om jag byter blogg- mot bok- så får jag fram mitt efternamn.