fredag 1 januari 2010

Nytt År

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA !!!!

Igår ägnade jag en stor del av dagen åt mitt handarbete. Ni skall få se det så småningom, men som säkert många av er vet, tar det längre tid än man tror. Men nu är det ju ett helt nytt år framför och då skall jag väl försöka utnyttja tiden bra.
Under tiden jag sydde stod Tv´n på och jag kunde roa mig med gamla filmer, som man kan tillräckligt bra utan att egentligen behöva titta. Replikerna kan man nästan säga i förväg.
Det började med "Borta med vinden", sorgligt och ett tragiskt slut.
Nästa klassiker var "Sound of music", romantiskt och det blir nog ett bra slut trots allt.
Sedan var det dags för "Sömnlös i Seattle", romantiskt och definitivt ett bra slut.
Till slut kom Jan Malmsjö och "Ring klocka ring", högtidligt och ett traditionellt slut och hopp om en god början.
Som sagt "GOTT NYTT ÅR"

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, vad spännande att få se ditt handarbete. Jag beställde ett nytt före jul och det kom dagen innan nyårsafton, den ska jag ge bort i studentpresent.
Kram och önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Marie sa...

Filmer ska ha ett lyckligt slut, men Borta med vinden har väl inte direkt ett lyckligt slut, men jag tror ändå alltid att Rhett och Scarlett får varandra till slut. Kram

Maya sa...

Gott Nytt År till dig också Eva!

Det låter som en skön dag i soffan med handarbete och tv. Kram

helene sa...

Har saknat din blogg under tiden i Norge så välkommen tillbaka. Jag tillbringade också dagen ungefär som du, tittade på gamla filmer (tycker bäst om de som slutar lyckligt)och virkade på en schal, kan ibland vara svårt att göra båda sakerna samtidigt men i och för sig är det lätt att dra upp när man virkar. Svårare med stickat.
kram

Bloggblad sa...

Jag har lagt dig i favoritlistan nu, måste ju hålla lite koll på min "nästannamne"...

Jag såg nån som kallade sin hemsida för "Bokblad" - och kommenterade förstås, vi är bara 10 i landet som heter så, och 6 hör till familjen, den andra familjen är vi inte släkt med. Men jag fick inget svar, så det var väl nån som bara var lite fyndig... :)

Musikanta sa...

Hittade till din blogg genom min goda vän Bloggblad. Har läst dina senaste inlägg med nöje och intresse. För att du ska slippa skriva svar på alla kommentarer till alla inlägg nöjer jag mig med en kommentar till detta sista.

Jag måste i alla fall få tala om att min svägerska är född Jönsson, kommer från Ålabodarna och är nära släkt med Gabriel Jönsson. Jag tycker mycket om den lilla dikten som jag aldrig hört förut och blev glad att få läsa den hos dig.

Jag älskar "Borta med vinden", men tror som Marie att Scarlett nog inte ger sig förrän hon får sin Rhett Butler till sist. Clark Gable var min stora, stora idol när jag var ung!

Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.