måndag 18 januari 2010

Lök

Ibland blir man lite sugen på att vinna en stor summa pengar. Du vet: "Plötsligt händer det", eller "drömvinsten är nu uppe i 173 miljoner". Självklart vinner jag inte eftersom jag mycket sällan köper en lott.
Skulle jag bli så glad som jag föreställer mig, eller skulle pengarna bara ställa till en massa problem.
Igår såg jag på Foyle´s war på TV. Trevlig deckare från andra världskriget.
Där hade man ett lotteri på polisstationen. Lotten kostade 2 pence och vinsten var
en stor gul lök. Alla tittade längtansfullt på den och någon bad att få lukta på den. Det var alltså under ransoneringstider. Jag tror att den som till slut vann blev gladare än han blivit för en stor summa pengar.
Allt går ju faktiskt inte att köpa för pengar.

2 kommentarer:

Maya sa...

Det måste ha varit riktig lycka att vinna den där löken. Vi är alldeles för bortskämda idag, har allt vi behöver både i matväg och vad det gäller det materiella. Fast att vinna lite pengar hade inte varit helt fel tycker jag..:)

Musikanta sa...

The best things in life are free, eller hur! Eller "Man får ingenting gratis här i livet" som MM alltid säger när det någon gång har varit tal om att köpa lotter...
Kram/M