onsdag 6 januari 2010

Va blir det för mat?


Till lunch igår gjorde jag en soppa som stod i ICA´s almanacka. Potatis, palsternacka, purjolök och persilja. På toppen färskost och riven morot.





Sedan någon timma med min bok av Sue Monk Kidd "Bienes hemmelige liv". Jag läser den på norska så det tar lite längre tid än vanligt. En härlig bok som kan rekommenderas, den finns förmodligen på svenska också.





Sedan härligt att få sätta sig vid ett vackert dukat bord och äta kycklinggryta med ugnsstekt potatis. Till efterrätt annanaspaj med grädde och senare till kaffet petit-chouxkrans med björnbär och grädde.

4 kommentarer:

Marie sa...

Så gott det såg ut...allt ihop tycker jag. Kram

Margit sa...

Hej!
Lite skillnad på matstatusen hos er jämfört med oss ser jag. I dag åt jag dock rester från Lindströms lutfisk. Det var gott.
Kram Margit

Laxå Metodistförsamling sa...

Det är klart att bibliotekarien inte kan låta bli att kolla. Jodå, boken finns på svenska och heter Honungsbiets hemliga liv och om du använder den här länken kan du se vilka bibliotek i Sverige som har den. http://www.bibliotek.se/session/showholdings?titleId=7257833.

Kram Ewa

Musikanta sa...

Den där soppan ska jag försöka laga. MM är nämligen vegetarian så den passar perfekt. finns den på nätet? Jag har inte almanackan.