söndag 10 januari 2010

Sista stygnet








Idag sydde jag det sista stygnet på mitt handarbete medan skidåkarna jobbade på för fullt.






Har hittat en korsstygnstidning på pressbyrån i Malmö (aldrig sett den någon annanstans). Mönstren är någon sorts amerikansk countrystil och ofta ett bibelord med på bilden. Jag använder alla mina gamla restgarner och försöker kombinera färgerna efter bästa förmåga. Jag blev nöjd med det här resultatet.


Jag funderar på om jag skall behålla den själv eller ge bort den. Få se hur det blir när den är inramad.




Nu skall jag sortera mina färger och välja ut ett nytt mönster.












6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är det roligt att se hur broderiet växer fram till ett motiv.
Kram och Lycka till med nästa projekt!

Maya sa...

Den är jättefin! Kanonbra hantverk!Jag hade behållit den själv, ramat in den och hängt upp på nåt bra ställe.

Marie sa...

Mäkta imponerad är jag...Och vilket tålamod, varför har jag inte fått något av det?? Kram

helene sa...

Så trevligt att du har hittat något som är lite/mycket speciellt. Vad står det egentligen för bibelord på detta?

Musikanta sa...

Helt fantastiskt underbart broderi - vilket härligt konstverk! Det är klart att du måste rama in det och ha på väggen själv.

Kanske biblioteket kan skaffa en sådan tidning? Det verkar kolossalt spännande broderi. Även om jag inte hinner handarbeta så mycket tycker jag det är jätteroligt att titta i broderiböcker etc.

Bloggblad sa...

Så fint! Sånt räcker inte mitt tålamod till. Jag stickar muddar... enkla att montera.

Min mamma broderade enormt mycket, så jag har en hel del i skåpen. Jag hittade mönster eller kom med idéer - och hon utförde. Godis på fickorna när jag sydde till barnen - och sånt.