tisdag 19 januari 2010

Studiecirklar

Så här års är det tydligen dags att anmäla sig till någon studiecirkel. De olika studieförbunden skickar ut sina kataloger och jag brukar bläddra igenom dem.
Få se nu: spanska, italienska, datakunskap, fortsättningskurs för jakthundar, färga garn i mikron (nej, jag har ju ingen mikro) Nej, inget för mig.

Men det här då! Mossinventering!! Kan det vara intressant? Nej, jag har inget behov av att bli presenterad för mossan jag passerar i skogen, med både för- och efternamn samt hela släktregistret. För mig räcker det med en nick och ett vänligt leende och kanske ett hej, på samma sätt, som när man möter en främling som också är ute på vandring.


Men det här då! Historisk resa: Det skånska kriget. Vid närmare eftertanke kommer jag ihåg ett antal minnestavlor vi sett, platser för slag och platser där svenska och danska härar samlat sig inför strapatserna. Slott där svenske kungen sovit en natt och danske kungen den nästa.

Allt detta har vi sett då vi gått över mossar,krupit, klättrat, ålat och trevat oss fram på jakt efter cachar.
Det får vara med studiecirkel i vår. Jag nöjer mig med mitt handarbete, min geocaching och att lyssna på Homecoming-musik.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ja, du verkar ha fullt upp på din fritid. Jag vill gå en fotokurs men jag tyckte det var för dyrt 800-900:- för bara ett par tillfällen. Man är ju en snål smålänning.
Kram

Marie sa...

Du och pappa behöver inga studiecirklar, ni lär er ju så mycket under er jakt på nya cacher. Kram

Maya sa...

Ja det kan räcka med det ni gör..:) Ni kanske kan starta en egen studiecirkel med era aktiviteter..:)