söndag 3 januari 2010

Söndagkväll

Skönt att vara pensionär och inte behöva tänka på att man skall till jobbet i morgon. Tänker på mina barnbarn i Norge som börjar skolan i morgon. Trettondagen är ingen helgdag där, så deras jullov är kortare än här.
Vädret är lite kyligt så det blev ingen promenad idag. Hoppas att det blir lite mildare i morgon.
Under sommaren läste jag böckerna om Damernas detektivbyrå och tyckte mycket om dem. Därför är det kul att nu se serien på TV nu. Min svärmor (91 år) tyckte att böckerna var lite barnsliga, men då passar de väl mig som är 25 år yngre.

5 kommentarer:

helene sa...

Ja nu för tiden är söndagskvällar riktigt sköna när man inte behöver tänka på att man skall förbereda för veckan som kommer utan bara ta det som det är. Vi har inte varit ute idag, tyckte också att det var för kallt men i morgon hoppas jag på min sedvanliga måndagspromenad med en väninna. I dag har vi i stället bjudit mamma på middag och det uppskattade hon verkligen och till em-kaffet avnjöt vi återigen Pingvinresan på TV. Vilken naturupplevlese. Damernas detektivbyrå lyssnade jag på som ljudbok och tyckte den var småputtrig och det tycker vi nu båda om serien där vi precis har avslutat avsnitt 2.
kram på dig

Maya sa...

Ja livet som pensionär är nog härligt....:) Jag missade tyvärr Damernas Detektivbyrå idag.

Marie sa...

Och då gillar jag väl böcker ännu mer som är ytterligare xx antal år yngre. Kram från en som definitivt har jobbat idag.

Babsan sa...

Gillar tv-serien om Damernas detektivbyrå! Har sett många avsnitt och tycker de fått till bra skådespelare.

Musikanta sa...

Jag såg avsnittet på TV24 igår. Det är klart att det inte är så roligt när man vet precis hur det ska sluta! Men skådespelarna såg ut ungefär som jag hade föreställt mig dem.

Kanske att Precious M. var lite äldre och Makutsi inte fullt så söt som hon framställs i serien. Jag tror McCall Smith ger henne väldigt fula, framträdande glasögon i sin bok.

Jag håller med dig om att pensionärslivet är helt underbart - i synnerhet när man varit lärare i 35 år ungefär, och slipper börja skolan igen som alla andra...

Idag har det blivit en tripp på motionscykeln i stället för promenad. Det är 17 grader kallt här...
Kram/M