fredag 7 januari 2011

Jesusbarnet

OJ,OJ,Oj, Jesusbarnet har ramlat ur krubban!
Är det ett får som varit framme och nosat lite oförsiktigt medan Marias uppmärksamhet varit vänt åt annat håll. Kanske blev hon distraherad av de vise männen med sina gåvor.
Det är lätt att släppa kontakten med  Det som är väsentligt när vi blir upptagna av allt som tränger på utifrån samhället.
Det finns en liten sångstrof, som jag ofta hör inom mig :
Fäst dina ögon på Jesus, se in i verkligheten själv.

En skön helg önskar jag er alla.

8 kommentarer:

Malys krok sa...

Godt sagt og fint illustrert! Vi må ikke glemme det viktigste i alt som glitrer og alle inntrykk! Vi må alltid huske å "feste blikket" på Jesus! Takk for at du minnet oss på det! -Margit-

Skaparglädje sa...

Önskar dig också en fin helg i vinterlandskapet.
Kram Anne-Lie

Celia sa...

Tänk vilka predikningar det finns runt omkring oss. Det är ju bara att öppna ögonen.

Musikanta sa...

Ja, man undrar ibland. De flesta vet väl faktiskt varför man firar jul, men igår sa min präst på äldreboendet där jag spelade att bara en av tio visste varför vi firade Trettondagen. Det var en fråga "På Stan"...

Sånt lärde vi oss när vi gick i skolan förr i tiden! Dessutom heter det minsta barnbarnet Caspar...
Kram från Ingrid

Mor Tuta sa...

Tänkvärt, och en fin sångstrof. Viktigt vad man fäster blicken på.
Stämmer Weine P är bror till gubben min. Världen är bra liten!
Ha en skön helg
Kram Birgit

Anders Lundblad sa...

Lämna aldrig bebisen obevakad på skötbordet!!

Vita hjärtan sa...

Alla ting suddas ut.....eller bleknar bort... hm....hur är det den fortsätter? Melodin finns där i huvudet, men texten tål att funderas på en stund :)

Kram Annemari

Bloggblad sa...

Där har du så rätt! Budskapet kommer lätt i skymundan av glitter och presentpapper.