lördag 11 februari 2012

Ljuspunkter

Jag skriver inte så ofta här på bloggen. Jag tycker att mitt liv är ganska tungt just nu, Det finns många frågetecken inför framtiden. Igår var jag i Lund och fick 2 påsar blod, förhoppningsvis blir jag lite piggare av det.
Jag var ledsen då jag åkte dit och kände mig orolig.
Jag blev väl omhändertagen av två sjuksköterskor, som var proffsiga i sin yrkesutövning. När de såg att jag var ledsen satte de sig på sängkanten och talade tröst och var mycket förstående.
Jag håller på att läsa en bok och där stod det just :

Sunt sköterskeförnuft är viktigare än kunskaper, även om kunskaperna bara förhöjer det.
Sunt sköterskeförnuft är en egenskap som inte kan definieras men som är ovärderlig där den finns och märkbar där den saknas.

Detta blev väl synligt där på min sängkant.

Idag har jag fått 2 fina blombuketter, dels från Råå Metodistförsamling och från mina goda vänner Birgitta och Vivi-Anne med respektive. Tack kära vänner !!!

OCH I KVÄLL KOMMER MARIE !!!

6 kommentarer:

Malys krok sa...

Vet det kan være lett å si det, men jeg sier det likevel på denne måten, og med dette salmeverset:

Jeg er i Herrens hender
når dagen gryr i øst.
Hver morgen han meg sender
sitt ord med lys og trøst.
Hva dagen meg vil bringe
av glede og av savn,
jeg kan på bønnens vinge
få kraft i Jesu navn.

Du vet at jeg tenker på deg og ber for deg, håper og ber! Skjønner godt at du ikke har overskudd til å blogge.
Fint du får Marie på besøk! Ha det fint sammen med henne! -Margit-

helene sa...

Förstår att det känns tungt och svårt när inte kroppen riktigt vill som man själv vill men ge inte upp bakom de märkaste moln tittar solen ibland fram. Många kramar till dig på födelsedagen från Kerstin, Lasse och Evy. Hoppas att du får njuta länge av buketterna.

Musikanta sa...

Jag förstår att du inte tycker det är roligt att skriva på bloggen när allt känns tungt, som du säger. Men du skulle kunna fota några av dina underbart vackra handarbeten i stället och lägga ut. Det var längesen jag såg några! Glömmer aldrig den tavlan du hade gjort i korsstygn för några år sen...
Varm kram från Ingrid som alltid tycker det är roligt att TITTA på handarbeten och textila alster överhuvudtaget.

Musikanta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Musikanta sa...

Det blev dubbelt, det var därför jag tog bort kommentaren.

Vita hjärtan sa...

Usch så tråkigt att du har det så jobbigt....skönt ändå att det finns så bra personal. En stor portion ödmjukhet och lyhördhet är varje vårdpersonals bästa egenskap!

Talade om det en dag på barnmorskeutbildningen. En tjej sa att hon ville vara på ett visst sätt, som hon tyckte en barnmorska ska vara, men att hon inte alltid kunde det. Jag sa att man snarare måste vara som en kameleont, man måste anpassa sig till den patient man har framför sig!

Hoppas ni haft några härliga dagar du och Marie :)

Stor kram Annemari