söndag 31 augusti 2008

1000 platser






Idag blev det en cykeltur till Råå. Utmed vägkanten växte mycket cikoriablommor. Jag funderade på om vi skulle plocka lite, mala rötterna och koka surrogatkaffe som mamma sa att man gjorde under kriget. Vi struntade dock i det.
Observera min nya cykelhjälm. Den fick jag på jobbet men var tvungen att skriva på att jag skall använda den.

Till Råå åkte vi för att titta på vattentornet. Ett bygge värt att se, och samtidigt begrunda människans oförmåga att tänka speciellt mycket längre än näsan räcker. Det stod klart 1916 men kom inte till användning eftersom det inte passade in i systemet när Råå slogs samman med Helsingborg 1918.

Lunchrestaurangen bjöd på gott kaffe, smörgåsar,morotsbitar och äpplen.
Stolarna var lite hårda men utsikten OK.(Obs toaletten bakom oss)

2 kommentarer:

Marie sa...

Att planera är kanske inte alltid människor så bra på, tycker mig ha sett fler exempler på det.

Vita hjärtan sa...

Hej Eva!

Med hjälp av din son har jag hittat hit och det gläder mig....nu kan jag följa vad ni har för er där nere i Skåne.....jätteroligt!

Kram Annemari