onsdag 13 augusti 2008

Morgon

1000 steg till jobbet.
Det är vad jag går varje morgon. Fortfarande är det semesterkänsla när jag stiger ut på trottoaren. Jag är ganska ensam på väg mot fågeldammen. Där har svanungarna växt till sig ordentligt och är nästan lika stora som föräldrarna, men fortfarande gråa.
Ingen står och väntar på bussen - är det bara jag som skall jobba idag ?
Inga skolpoliser vid övergångsstället. Det är bara vid bageriet och ICA det är lite rörelse. Frukostbullar som handlas till morgonkaffet.
Bara något kvarter kvar, så är jag framme och dagens arbete kan börja.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det är ju skönt att få den där promenaden på morgonen, tyvärr måste vi ta bilen. Men jag kan i alla fall bekräfta att det är flera än du som jobbar.

Anders Lundblad sa...

Bloggade du medan du gick?