måndag 13 oktober 2008

Ledig måndag.


I ungefär sex månader har jag haft lediga måndagar. Det är otroligt skönt. Jag slipper känna mig stressad på söndageftemiddagen. Nu kanske du säger att då kommer den stressen på måndag istället, men det känns inte alls likadant.
I stort sett varje måndag har vi tagit en långpromenad eller cykeltur. Idag begav vi oss till Raus kyrka och Råå-dalen.
Raus kyrka är ytterligare en typisk skånsk kyrka som är men än 850 år. På kyrkogården gick vi förbi Ruben Rausings grav (tetra-pacs grundare)
På en annan gravsten stod det en inskription: Jorden gömmer, världen glömmer. Jag skulle slå upp namnet på den personen när jag kom hem för det stod att han var en OS-medaljör. Men för att bekräfta att inskription stämde hade jag glömt namnet när jag kom hem.
Under E6an fanns denna proklamation.


Vissa personer kommer man ihåg längre!






Som vanlig letade vi också efter cacher och dom kan se ut hur som helst och finnas var som helst.

1 kommentar:

Marie sa...

Så lätt att glömma, men jag tror vi kommer ihåg de som är viktigt.