lördag 11 oktober 2008

Trådbuss

Idag skulle jag åka till Malmö med tåget. Det brukar då gå alldeles utmärkt att ta Landskronas unika trådbuss till stationen. Så också i dag, men tyvärr bara till nästa hållplats. Där tog det slut med strömmen eller vad det var. Bussen gick i alla fall inte att köra längre. Alla passagerare hojtade: "nu missar jag tåget". Vi fick invänta nästa buss men den kunde ju inte köra förbi eftersom bussarna sitter fast i sina trådar. I den bussen fanns det dock en rådig chaufför som kunde koppla loss den första bussen från systemet och den kunde köra åt sidan. Buss nr 2 körde till stationen och jag hann förstås med tåget eftersom jag alltid är i god tid, dessutom var tåget en kvart försenat.

3 kommentarer:

Marie sa...

Ännu en gång, så fick vi ett bevis på hur bra det är att vara i god tid, jag menar, i verkligen god tid. Kram

Vita hjärtan sa...

Eftersom jag alltid är i tid.......men sällan i god tid......hade jag missat tåget!

Kram Annemari

Anders Lundblad sa...

Vi har inga trådbussar här. Och tur är väl det.