tisdag 25 november 2008

Köpenhamn

En dag i adventstiden brukar vi åka till Köpenhamn. Igår var det dags för årets tur. Det skulle vara bra väder enligt SMHI, men det stämde kanske inte helt, hela dagen. Vi frös lite men hade en fin dag. Vi promenerade runt en hel del och såg diverse blandade ting t.ex en skulptur föreställande ett par hönsfötter. Jag undrar varför man gör något sådant och varför de står just där.



















Vi brukar alltid gå in och titta på det vackra dukade borden på "Kongelig Dansk". Tyvärr bjöd ingen oss att sitta ner utan vi fick hitta en annan plats där vi kunde dricka vårt kaffe.


Vi hade utsikt över Christansborg slott där en skara människor stod och väntade på något.


Efter en stund körde två svarta bilar ut och sedan gick allt folket därifrån. Kanske var det drottningen som satt i en av bilarna.

Det började så småningom snöa och mörkret tätnade, då var det mysigt att gå in på ett kafe och dricka ett glas glögg och äta danska æbleskivor med jordgubbssylt. Jag får ju ofta lite dåligt samvete när jag äter sötsaker så därför blev jag glad när notan kom för på den kallades æbleskivor för sallad. Det kändes ju genast mycket bättre. Gott var det i alla fall.

4 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Underbart! Så det dåliga samvetet försvann direkt!?! Så borde det alltid vara på konditori ;-)

Kram Annemari

Anders Lundblad sa...

"Jag undrar varför man gör något sådant och varför de står just där."

Är det inte uppenbart?

Rune Lundblad sa...

Jag tror att kycklingfötterna vill tala om att det finns en fotvårdsmottagning i närheten

Marie sa...

Din son och din man är då två riktiga lustigkurrar.

Jag är helt enig med Annemari.