söndag 23 november 2008

Ljusstöpning

För andra gången åkte jag till Vallåkra stenkärlsfabrik för att stöpa ljus. Jag har tidigare varit lite tveksam till detta eftersom hemstöpta ljus har en tendens att se väldigt
"hemstöpta" ut. Jag har ändrat mig angående detta. Även om mina ljus förra året blev en doppning för tjocka var de ändå jättefina. Det beror nog på utrustning och hjälp av personer som verkligen kan hantverket. Det är fantastiskt att se hur en tråd och flytande stearin kan förvandlas till ett ljus.

















Så nu kan vi njuta av vackra ljus hela julen.








3 kommentarer:

Marie sa...

Kommer åsökt att tänka på Viggs äventyr

Vita hjärtan sa...

Åh, vad mysigt att stöpa egna ljus. Johannes och jag var på ljus-stöpning i kyrkan förra året, men i år missade vi det då vi var på danstävling i lördags.

Kram Annemari

Anders Lundblad sa...

Marie, jag kommer osökt att tänka på adventskalendern 2007.