onsdag 1 april 2009

Hälsorapport

Efter en lång bloggtystnad tänkte jag försöka skriva några rader. Jag har inte riktigt orkat koncentrera mig ordentligt för att kunna sammanfatta några tankar.
Jag har nu varit hemma i drygt 3 veckor. När jag kom hem var jag helt slut. Hade inte kunnat äta eller röra på mig på en dryg vecka. Vikten hade gått ner, musklerna försvunnit och jag var helt beroende av Runes hjälp.
Under de här veckorna har jag nu återhämtat mig rejält. Maten smakar jättebra och vi är ute och promenerar dagligen.
Jag har haft en del besvär som dock har kunnat åtgärdas med lite förändringar i medicineringen. Fick dessutom kraftigt nedsatt hörsel som botades på öronkliniken av en läkare som stack hål på båda trumhinnorna och vips kunde jag höra igen.
Det känns skönt att jag nu känner mig ganska stark eftersom jag i morgon skall läggas in på Hematologen igen för ny cytostatikabehandling. Jag hoppas verkligen och tror nog att jag skall klara det bättre den här gången.
Jag skriver egentligen detta för att be er alla som läser min blogg att tänka lite extra på mig under veckan som kommer.
Stor kram till er alla.

8 kommentarer:

Anders Lundblad sa...

Jag ska tänka extra, mamma!

Och jag vet en som tänker på dig hela tiden. Han har dig uppskriven på sina händer.

Maya sa...

Eva, så roligt att "se" att du har ork att skriva igen. Jag tänker naturligtvis på dig! Kram

Vita hjärtan sa...

Vad skönt att läsa några rader från dig och höra att du är starkare igen......! Nu är det bara PÅ DOM IGEN som gäller, och sedan resa sig igen och visa att du är mycket starkare än DOM och du tänker inte ge dig!! ;-)

Jag tänker på dig varenda dag Eva!
Kram Annemari

Jessica75 sa...

Roligt att "se" dig här på bloggen igen. Kul att du har ork nog att skriva några rader. Mina tankar är naturligtvis hos Dig! Kram på dig.

Malys krok sa...

Nå så jeg hos Marie at du hadde nytt innlegg. Måtte da inn og se hvordan det går med deg. Fint å se at du føler deg bedre, håper inderlig at det går bedre når du nå må ha en ny behandling. Jeg har ofte tatt deg med i bønn og det vil jeg gjøre ekstra mye nå. Lykke til og fortsatt god bedring.
hilsen fra Margit i Nord Norge.

Marie sa...

Du vet mamma, varje dag, varje timma och varje sekund. Du är alltid där. Stor kram

Carola sa...

Hej, Eva! Vad skönt att höra från Dig. Givetvis är mina tankar hos Dig. Hoppas Du snart är hemma igen efter nästa behandling. Glad Påsk på Dig.
Kramisar Carola

Eva S sa...

Vi tänker på dig!
Kram Eva