lördag 25 april 2009

Vårkänslor






Den här veckan har jag känt att nu får det vara nog med att bara sitta och vänta på nästa provtagning eller läkarbesök, jag måste ta vara på dagarna och njuta av livet. Jag mår ju bra!!
Jag har ringt och talat med vänner som jag vet har tänkt och bett för mig under hela tiden jag varit sjuk. De blir jätteglada när jag ringer och allt känns faktiskt som vanligt.
En dag gick jag också upp på min gamla arbetsplats och träffade mina arbetskamrater. Det var verkligen kul. Alla tog emot mig med öppna armar och flera kunde inte hålla tillbaka tårarna. Jag fick sitta och skvallra en stund om vad som hänt sedan jag slutade. Vi ses snart igen !
Igår gjorde vi vår första vårutflykt. Vi tog bilen till Sofiero där vi gick runt och njöt av alla vackra blommor. Jag orkade gå ända ner i ravinen och sedan upp igen utan att bli jättetrött.
Att ha med sig kaffe och smörgås ut, har vi inte gjort sedan början av januari så det kändes härligt.

6 kommentarer:

Jessica75 sa...

Va roligt Eva att du orkar skriva på din blogg igen och att du även orkar göra lite utflykter igen. Det märks att det går åt rätt håll. Sköt om dig/Er, kram Jessica

Maya sa...

Så härligt att du orkar ta dig ut Eva! Toppen! Det är ju så härligt varmt nu också och allt slår ut samtidigt känns det som.
Jag är ju en av dem som inte kunde hålla tillbaka tårarna men du finns så nära mitt hjärta på nåt vis..:)
Kram

Maya sa...

Eva! Jag såg din kommentar hos mig angående min uppsägning. Det har ju varit minst sagt turbulent under de år jag varit där och när ingen förändring sker så kan jag inte acceptera det. Jag slutar hellre än att må dåligt p g a några människor. Jag klarar mig alltid, är inte så orolig över framtiden. Jag har väldigt goda referenser! Mest synd är det om personer som tror de kan bete sig hur som helst mot sina kollegor... Kram

Marie sa...

Stor kram mamma,och snart ses vi igen.

Laxå Metodistförsamling sa...

Läste hos Marie att hon väntar besök av er nästa helg. Vad underbart att du känner dej så stark. Passa också på att fortsätta njuta av det vackra vädret. Guds skapelse är så vacker. Han har allting i sin hand och han bär dej så ofta du vill.

Kram
Ewa P

Celia sa...

Jag unnar dej verkligen att få njuta av denna underbara vår efter denna pärs du gått igenom.

Jag kan tro att du tar vara på alla ögonblick på ett nytt sätt nu och ser allt i ett helt nytt ljus.

Många kramar från oss alla