söndag 20 september 2009

Berg-och dalbana

Någon undrade vad jag sa vid mikrofonen i Värnamo. Här kommer en lite sammanfattning:

För 9 månader sedan gick jag i pension och såg fram emot ett nytt liv. Det blev det verkligen för 3 veckor senare låg jag på Lunds lasarett med akut leukemi. Har du åkt berg-och dalbana någon gång? Så ungefär har mitt liv känts sedan dess. Ibland högt upp med utsikt och tro på att nu skall det vara så här, men sedan störtar det rakt ner i mörker och otäcka backar och svängar. Det gäller att ha något att hålla fast! Något som har hjälpt mig är alla Homecoming sånger med sitt trosvissa budskap. Några strofer som hjälpt mig: "The God on the mountain is still God in the valley". "There is a promise coming down my dusty road", Det löftet är Jesus själv som kommer till mig i mörkret. "Out of my sickness, into Thy health". "Hold on my child, joy comes in the morning". "I know who holds tomorrow and I know who holds my hand".
Har du möjlighet att lyssna på dessa sånger så gör det!!.

Igår åkte jag på nytt ner i en jobbig backe. Jag fick söka akuten pga en ansiktsförlamning. Känns jobbigt med detta förutom andra problem. Jag är dock tacksam för att det inte var en stroke eller något som hade med leukemin att göra. Detta skall gå över inom 1-2 månader. Äter nu cortison och får nattetid ha en lapp för ögat.

5 kommentarer:

Marie sa...

Lilla goa mamma, du är så värdefull. Kram

Celia sa...

Ajdå, ansiktförlamning, det var inte kul. Men det måste vara ett släktdrag - både dina goa mamma och din storebror gick igenom detta åtminstone en gång var.
Förstår att du for ner i dalen igen för ett tag.
Vad gott att du hittar pärlorna i dessa sånger.
En klok kvinna sa en gång "Find the treassure in every trial". Genom dessa sånger lyckas du ju göra det.
Massor av kramar!

Skaparglädje sa...

Vet inte vad jag ska skriva,skickar bara en stor KRAM till dig! Tänker på dig!
Anne-Lie W

Maya sa...

Men ligga goa Eva! Så oroliga ni måste ha varit när ni åkte till akuten. Skönt att det inte var någon stroke!
Kram till dig! Mina tankar finns hos er!

helene sa...

Hej min vän!
Har inte haft möjlighet att vara inne och läst din blogg på några dagar och så fick jag se att du fått ansiktförlamning. Inte kul men i alla fall något du nu vet går över. Jobba på med dina ansiktsövningar och det är kanske bra att skratta mycket så hyr en bra film "Livet från den ljusa sidan" med Jack Nicholsen kan vi rekommendera. Där får man sig många bra skratt.
sköt om dig och många kramar från Kerstin J