måndag 26 april 2010

Vardagsbekymmer

När jag blev sjuk för snart 1,5 år sedan fick jag lämna över allt ansvar för vardagens bestyr till min man. Nu har jag ju mått bra ganska länge men ända låtit Rune sköta en massa saker. Eftersom han nu förmodligen kommer att genomgå en operation med en tids konvalesens är jag faktiskt tvungen att börja göra vissa grejer.
T ex betala räkningar över internet, tvätta, tanka och köra bilen. Kan låta som bagateller men det krävs ändå en viss bestämdhet för att ta tag i detta.
Idag körde jag alltså till Billesholm för att bilen skulle få på sina "sommarskor".

Under tiden tog vi en promenad i en vacker vitsippsbacke. Vi såg vissa spår, efter vad vi tror var viltsvin, men men själva djuren höll sig undan.



5 kommentarer:

Marie sa...

Tänk vilka krafter vi kan få, och vi får dem när vi behöver de. Kram lilla mamma

Maya sa...

Ja det är lika bra att börja med dessa saker nu och du kommer klara allt du behöver alldeles galant. Jag tänker massor på er båda!
Kram Maya

Bloggblad sa...

Det kan ta rätt mycket energi. Jag var i det läget här en sommar för några år sen - och fy vad trött jag blev. Helt less på det mesta... Som tur var löste det sig. Hoppas det gör det för dig med. Eller för er, ska jag väl säga.

Musikanta sa...

De sex år som jag var ensamstående mamma med två barn, gjorde jag allt sådant som du beskriver. Jobbade heltid, hade studiecirklar två kvällar i veckan, hade helt och hållet hand om barnen, deklarerade själv, etc.etc.

Numera sköter MM hela vår ekonomi samt alla deklarationer och bokföringen av min firma. Jag vågar inte tänka på hur det skulle bli om jag var tvungen att ta över av en eller annan anledning. Men det skulle väl gå, om man var tvungen antar jag.

Men visst måste det vara jobbigt för dig, i synnerhet som du själv inte är riktigt bra...
Hoppas att allt nu går bra och att du snart har din man hemma igen och återställd.

Tur att ni inte träffade på några hemska svin!
Varm kram/M

helene sa...

Ibland tror man inte att man kan klara att t ex betala räkningar över internet när man kanske inte gjort det på länge men när man väl gjort det så känner man sig så nöjd och man växer faktiskt.
Våren är en underbar uppfinning, vilken vacker vitsippebacke. kram på er båda två, vi tänker på er.