måndag 18 april 2011

Hög CRP

I dag har jag blivit inlagd igen. Nu ligger jag på avdelning tre, rum 5. Avdelning 3 ligger under avdelning 4 där jag låg förut. Läkarna är desamma. Meningen var att de skulle sätta igång med den andra stora behandlingen. Men doktorn sa att det kunde de inte efter som min snabbsänka (CRP:n) var för hög. Jag har en infektion i kroppen som visar sig i form av en otrevlig hosta. Den måste man komma tillrätta med innan man kan fylla mig med cellgifter igen. Rune ringde och berättade att han tänkte baka bullar. Hoppas han tar med sig ett smakprov i morgon.

11 kommentarer:

Malys krok sa...

Huffda. Det var jo synd du ikke fikk fortsette behandlingen! Håper infeksjonen og hosten gir seg snart! Skal be for det også! Boller høres godt ut! Du får sikkert smake!
-Margit-

Skaparglädje sa...

Det klart att han har nybakade bullar med sig till dig och fikat i morgon.
Hoppas hostan ger med sig snart så du kan börja nästa behandling.
Kram!

Mor Tuta sa...

Hoppas du kunnat njuta lite när du varit hemma. Hosta är inte bra, men det verkar vara förkylningstider nu och du är väl extra mottaglig nu, men vår Herre har inte glömt dej.
Kram Birgit

Anna Bergmark sa...

Saknade dig i helgen, både på Nybostrand och på årshögtiden. Förra Alphahelgen var vi ute och gick i skogen vid Veberöd och Rune letade Cachar. Först då förstod jag vad det egentligen innebar.
Jag uppskattar din humor Eva. Du uppmuntrar och gläder många. Vi ber för digg... KRAM

Anonym sa...

Hoppas infektionen i kroppen ger med sig snabbt nu så du kan börja få behandlingen. Tankarna går till dig Eva!
Kram Maya

Bloggblad sa...

Åh, vad tråkigt. Jag tänker på dig - och inser att min hosta är som en fjuttig bagatell i jämförelse, även om jag stånkar och stönar och gnäller.

Hoppas hoppas att du får ihop en massa styrka som tar sig an alla felaktigheter.

Kram
Marianne

Margit sa...

Hej eva! Nu ber vi att hostan ska ge sig,så att Du får börja nästa behandling.Du är ständigt i våra tankar.Annika och barnen har kommit. De hälsar med kram.Du får en från oss också förstås. Lars och Margit

Musikanta sa...

Jag tycker du är tapper som håller humöret uppe trots att det tillstött komplikationer med infektion och hosta. Kan bara hoppas att det ska bli bättre så att du får påbörja den stora behandlingen snart.
Många kramar från Ingrid

helene sa...

Runes bullar låter väldigt smarrigt det kommer att sitta bra till em-kaffet. Vi hoppas att du snabbt hostar över så att du kan få din nästa behandling. Vi tänker hela tiden på er och ber för er. Kram från Kerstin o Lasse.

Anonym sa...

Vill bara önska en glad och trevlig påsk. Hoppas att allt är bra med er. Kramar från Carola och Bosse.

Bloggblad sa...

Jag tänker på dig! Hoppas att du får vara stark.