lördag 9 april 2011

Leukemi

Jag skall försöka ta tillbaka kontrollen över min blogg. Åtminstone medan jag är hemma på permisson. Jag är tacksam att Rune skrivit på min blogg och försökt hålla er uppdaterade.
När jag för snart 4 veckor sedan skulle gå och ta prover var jag nöjd och glad, för nu var det meningen att att jag skulle få min sista behandling.
När sedan doktorn ringde och sa att jag måste komma in för nytt benmärgsprov, trodde jag inte att det var sant.
Dagen efter nytt telefonsamtal, "du måste läggas in direkt och starta nya behandlingar"
Så meddelar doktorn att den gamla leukemin tycks vara försvunnen men nu har jag fått en annan typ, som kommer att kräva lika tuffa behandlingar.
Så nu har vi startat om igen, utan hår och med stor trötthet. Som väl är, inget illamående hittills
Orkar inte skriva så mycket,men stor kram till er alla.

6 kommentarer:

helene sa...

Så skönt att du är hemma på permission, det finns ändå inget som är så bra som hemmets lugna vrå. Vi var också så glada att din "gamla" sjukdom var över men skönt i varje fall att du har fått nya behandlingar på studs som kan ta död på de onda "cellerna". Skönt också att de nya behandlingarna inte gör dig så illamående. Njut nu av dagarna hemma och du vet att vi ber för dig och du är ofta i våra tankar.
Kerstin, Lasse o Evy

Skaparglädje sa...

Tråkiga besked att få av sin läkare. Förstår att det känns jobbigt för er alla och främst för dig.
Skönt att du kunde få permission i helgen.
KRAM Anne-Lie

Malys krok sa...

Så bra at du kunne komme hjem en stund. Skjønner at det må være tungt å, på nytt, få en slik beskjed av legen. Og så når du var blitt så bra. Ber om styrke for deg i denne tiden!
Ha det så godt du kan! Klem fra Margit.

Bloggblad sa...

Jag tänker på dig - ska be för dig i min aftonbön. Det är svårt att ens kommentera, vad ska man säga? Hurtiga tillrop... känns för klämkäckt. Bara empati känns smetigt, men jag tycker verkligen att det är för tråkigt - och inser att varje frisk dag är en gåva, inget självklart.

Vita hjärtan sa...

Jag hoppas verkligen ni haft en bra helg! (Av erfarenhet när jag varit sjuk vet jag att ibland är det tufft att vara hemma från sjukhuset också...man är så trött och orkar inte alls som man vill, man kan t.o.m. längta tillbaks till den där sjukhussängen ;)

Nu hoppas jag i alla fall att du fått ny kraft inombords av att vara hemma!! Jag ber till Gud att du får ännu mer kraft av honom!

Stor kraaaam Annemari

Märta sa...

Du finns med i mina böner och vi vet att vi har en Gud som hör bön och svarar på bön!
Jag hoppas att du har haft en så skön helg som det går!
Kramar!
Märta