måndag 15 augusti 2011

Glädjefylld helg

Efter flera veckor (månader) med bara sjukdom och isolering var det fantastiskt att få åka till Jönköping i fredags för att njuta av en hel helg med den musik, som vi verkligen gillar.
Det är Southern Gospel musik som  får en att ryckas med.
Flera sångare från USA medverkade och de bjöd verkligen på sig själva. Pingstkyrkan var full av glada människor som applåderade, klappade och  jublade.
Den grupp, som blev mina  favoriter var the Collingsworth Family, mamma och pappa och fyra barn (21, 20, 17 och 13 år). Härlig sång men också fiolspel av döttrarna och framför allt pianospel av mamman. Hon hade varit förälskad i pianot sedan hon var 3 år och när hon spelade gav hon allt.
På bilderna ser ni mig och äldsta dottern ( jag hade min peruk på mig under helgen för att inte få alltför många frågor om mitt hälsotillstånd, men jag väntar lite otåligt på att håret skall växa ut igen).
På det andra kortet ser man hela fam Collingsworth.


 Vi hann också med en picknick i Vattenledningsparken med min brorsdotter och några av hennes barn. Jättemysigt. Vacker utsikt över Jönköping.

10 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag gläds med dig.
Kram!

Mor Tuta sa...

Vad fin du är tillsammans med äldsta dottern Collingworth.
Roligt att träffa er. Vilken helg, jag bara går och myser.
Kramar från Birgit

Malys krok sa...

Så koselig! Og så flott at du kunne få være med på dette! -Margit-

pastorsfrun sa...

Ni verkar haft en fantastisk helg. Mamma och pappa var nöjda =)
Härligt att du orkade vara med!!!
Kram

helene sa...

Det är de här fina stunderna som väger upp det som ibland känns jobbigt o svårt. Jättekul att ni hade möjlighet att närvara.
kram från Kerstin o Lasse

Märta sa...

Förstår om ni har haft en härlig helg! Underbart att du var så pass stark att du orkade vara med! Fick rapporter av körledaren i måndags, hade gärna varit där också.
Kram! Märta

Vita hjärtan sa...

Hej Eva!!

Så skönt att höra att ni varit iväg på en riktigt härlig helg!! Gospel är underbart!!

Älskar dessa små videoklipp när ni pratar och i detta fall du bakar, lite rim där ;) Ni blir så nära när jag hör er också. Mera klipp!! :)

Vilken fin prinsesstårta du gjort! "imponerad" Själv håller jag på och virkar en ny handväska som jag kan ha hängande från ena axeln till andra sidan. Efter att jag bröt min vänstra axel är den axeln så sluttande så där hänger inte väskan kvar längre, och på höger sida går bara inte att ha handväskan ;) "vanemänniskan"

Har semester denna och nästa vecka, sedan ska jag ut på praktik. Först gyn 1 v, sedan neonatal 1 v och sedan förlossning/BB i Kga i 8 veckor! "längtar"

Imorgon ska vi hälsa på Linnéa i Linköping, hon har flyttat dit och ska läsa till civilingenjör i 5 år, känns så konstigt att ett barn redan flyttat hemifrån....!

Ha det jättebra nu!
Stor kram
Annemari

Bloggblad sa...

Underbart att du kan vara med på det du gillar igen!

Och tänk att det ska vara så jobbigt med frågor ... jag vet, ändå vill man ju fråga för att visa att man bryr sig.

Tomas sa...

Låter fantastiskt.
Samtidigt fick jag en trevlig förklaring till varför ni inte var hemma när jag tittade förbi Regeringsgatan i fredags.
Det får bli en annan gång.

Kram

Musikanta sa...

Snygg peruk! Hade du inte sagt att det var en sådan hade jag inte anat det!

Vilken härligt familj som sjunger och spelar tillsammans - förstår att ni hade en skön helg Och så söt din dotter är!
Kramar från Ingrid