måndag 29 augusti 2011

Stockholm

Nu har vi varit bortresta för tredje helgen i rad.
Det känns bra att få träffa släkt och vänner efter lång isolering. I helgen var vi i Stockholm för att hälsa på svärmor. Jag tror att hon var mycket glad åt att få träffa oss. Hon har just flyttat till ett äldreboende och lämnar nu sin gamla lägenhet.
Vi tog en tur med tunnelbanan in till Hötorget och promenerade på Kungsgatan. Där gick jag många gånger under min elevtid , från Grev Turegatan och till S:t Görans sjukhus, tidiga morgnar och sena kvällar.
Det känns inte som så längesedan och ändå är det ju det och livet har tagit många vändningar sedan dess.
Det gäller att ta vara på dagarna och glädjas åt nuet.
Här sitter jag på tunnelbanan och är nöjd med dagen.


6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Värst vad ni är ute och reser, Men ni verkar ha det trevligt och det är er väl unnat.
Kram!

Malys krok sa...

Det er så trivelig og flott å se og høre at du er så frisk at du kan reise litt! Ser på ditt forrige innlegg at du har vært i Norge i ettårsdag. Så koselig! Og så søt hun er den lille!
Skjønner godt at din svigermor var glad for å se dere! Ha det riktig godt! Tenker fortsatt på deg hver morgen. -Margit-

Margit sa...

Eva!
Oh vad fräsch och fin Du är.Är det Stockholmsmode?
Kram Margit

Bloggblad sa...

Du ser strålande pigg ut! Det är bra det.

Musikanta sa...

Roligt att få komma till Stockholm igen, antar jag och även att träffa gamla svärmor, som säkert blir mycket glad över ert besök. Det är ju ett helt företag att åka till huvudstaden när man bor i Skåne!

Mor Tuta sa...

Borta tre helger i rad, även vi har varit det.
Roligt att få uppleva gamla minnen också.
Mina minnen från utbildningen är från Linköping o Västervik
Ha det gott.
Kram Birgit