onsdag 26 oktober 2011

Everest

Har just varit på biblioteket och lämnat tillbaka några böcker. Bland annat "Drömmen om Everest" av Jeffrey Archer. Jag tycker att det är kul att läsa om folk som försöker sig  på stora utmaningar. Den här boken handlar om en expedition som försökte bestiga Everest redan på 20-talet.
En av de festligaste episoderna är när huvudpersonen går in i en herrekiperingsaffär för att skaffa lämpliga kläder.
Butiksinnehavaren frågar : "kommer det att vara snö?" Svar: "förmodligen hela tiden"
"Då behöver du ett paraply !! Får jag också föreslå en jägarhatt som är högsta mode just nu vid vandringar i naturen"
Paraplyet utelämnades och på huvudet hamnade hans brors pilotmössa i läder.

1 kommentar:

Mirren sa...

Vill bara titta in och berätta att jag läser din blogg då och då och blir så glad över att det känns som att du mår förhållandevis bra och är ... förtröstansfull (är nog ordet jag söker). Dessutom har jag lärt mig vad Geocaching är, inte illa ;-). Många kramar från Mirren