måndag 28 november 2011

1964

I morse satt Rune och tittade i ett av sin mammas album.
Han hittade  detta kort och vi upptäckte då att det var första gången jag dök upp i de Lundbladska annalerna.
Kortet är taget i maj 1964 på min blivande svåger Bos studentexamen. Jag har nyligen börjat min sjuksköterskeutbildning och Rune och jag är nyförlovade. Tyvärr fick inte Rune permis från lumpen så han missade denna fest.
Eftersom jag ju nu tillhörde familjen var det bara att sätta igång och servera. Det har blivit många gånger sedan dess.
Lägenheten på Hertigvägen var fylld av folk och det hurrades och sjöngs.
 Christina Bride testar tårtan
En skall snart rycka ut och den andre har just ryckt in.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kul att se! Visst känns det långt borta på ett sätt, men de rödaktiga färgbilderna ... och frisyrerna och kläderna. Ändå är det som om man var där när man tittar på korten.

Anonym sa...

På outgrundliga vägar har jag börjat läsa din blogg....
tänk idag dök min gamla vän från Borås upp.
Vad jag förstår bor vi nästan grannar, Tuppaskolan. Kanske en fika?
Lisa ( Lisbeth )

Evatina-beth sa...

Anonym: Kul att höra från dig, vem du nu är. Min mailadress är
eva.lundblad@bahnhof.se

Bloggblad: Visst var det roligt när vi var unga ?

Vita hjärtan sa...

Men åhh, så roligt med gamla foton, så fina ni är!! Och unga :) Eller kanske ska man säga lite yngre ;))

Kram Annemari