fredag 11 november 2011

Herpes zoster

Om man haft vattkoppor som barn, ligger det viruset kvar i kroppen och när man blir äldre och immunförsvaret försämras, kan det dyka upp som bältros. Dels har jag ju blivit äldre (som de flesta blir med åren) men dessutom har mitt immunförsvar tagit skada av all medicinering jag fått senaste åren, så nu sitter jag här med bältros.  
Har du möjlighet att hålla ditt immunförsvar i trim så gör det, för det här var inte så kul.
Det gör ont !!!
Men det blir inte bättre av att klaga ( men jag gör det i alla fall ).
Jag har fått medicin och hoppas på snar bättring.

6 kommentarer:

Malys krok sa...

Huff, så sørgelig! Kjenner til denne sykdommen gjennom en i familien! Her kalles den for Helvetesild, og er, som du sier, veldig smertefull.
Ønsker deg snarlig bedring! Skal tenke på deg. Klem fra Margit.

Margit sa...

Stackars dig. Alla jag hört haft det tycker att det är en hemsk värk. Hoppas du får bra medicin.

Kram Margit

Märta sa...

Usch så tråkigt med bältros! Hoppas att medecinen biter snabbt
Tänker på dig!
Kram! Märta

Astrid sa...

Nervsmärta är INTE roligt. Ber att den snart ska ge sig och att du inte ska behöva flera motgångar, i Jesu namn! Astrid

Celia sa...

Du din krake, då har nog fått din beskärda del av sjukdom nu tycker jag. Kram på dej!

helene sa...

Tråkigt att du har fått bältros men skönt att du kom till läkaren snabbt så att du fick medicin, då brukar det gå över fortare. När min pappa hade bältros mådde han bäst när han var ute, han tänkte nog då inte så mycket på smärtan. Kram på dig från Kerstin o Lasse, Evy hälsar också.