torsdag 22 december 2011

Mot ljusare tider

Så har vi kommit fram till vintersolståndet och nu blir det ljusare.
Vi kurar fortfarande inomhus med saffranskaka och litet grenljus. Jag har njutit av att ha haft Marie här några dagar.
 
 
Tittar vi ut genom fönstret kan vi se ett blommande körsbärsträd.

Här bor vi.

 
Igår var det tre år sedan jag fick den första signalen om att jag var sjuk. Trodde ju bara att det rörde sig om en influensa eller liknande, men så var ju inte fallet.
Det har varit jobbiga år med långa sjukhusvistelser, mängder av cytostatikabehandlig, blodtransfusioner, antibiotikadropp och andra mediciner.
Jag är så tacksam att jag idag mår hyfsat bra.

7 kommentarer:

Malys krok sa...

Takk for bursdagshilsen! Så fint å høre at du føler deg bedre! Og slik ønsker jeg det må det fortsette, for da blir alt så fint! Forstår at det har vært veldig slitsomme år for deg, når du har vært syk! Ser kjekk ut på bildet, en fin dame er du! Koselig førjulsbesøk av Marie!
Ønsker dere en fin julehøytid!
Klem fra Margit-

Celia sa...

Tänk att det gått tre år redan. det har varit tuffa år för dej. Er båda. Er alla.
En fråga jag har: Hur förändras man som människa under sådana prövningar och långa vandringar i så mörka dalar? Är man densamma när man kommer ut i ljuset igen, om du förstår vad jag menar?

Krama Marie och Rune och njut av blommande fruktträd!

Julkram från oss alla i Gläntan!
Och missa inte Kanal 10 i dag kl 20.00

Musikanta sa...

Verkar helt otroligt med blommande fruktträd - men så är det ju Skåne också. Så vackert hus ni bor i - härliga lägenheter i sådana!

Jag beundrar den fina dukningen med vepan och de små hjärttabletterna. Har du vävt dem själv?

Skönt att du mår bättre. Säger som Celia - hur orkar man med sådana prövningar som du har gått igenom utan att bli helt knäckt? Jag anar kanske svaret :-)...

Jag önskar både dig och kollegan Rune en riktigt GOD JUL!
Kram från Ingrid

Skaparglädje sa...

Mmm..den där saffranskakan ser så god ut. Hoppas ni haft fina dagar tills. med Marie, jag önskar också att du ska få ett bra år 2012.
God Jul!

Mor Tuta sa...

Önskar er en riktigt skön och fridfull helg.
Blommande träd vid juletid?? Fint är det iaf.
Kram Birgit

helene sa...

Vi i Ramlösa och på Råå önskar dig och Rune en fridfull jul. Vi hoppas att du kan njuta av god mat och trevligt sällskap och att bältrosen håller sig lite i schack under julhelgen. Kram på er båda två från Kerstin, Lasse och Evy

Evatina-beth sa...

Musikanta: Vepan har jag vävt men hjärtana har jag nog köpt på en julmarknad.