måndag 21 februari 2011

Röd färg

Jag såg ett recept på muffins som jag ville testa. De hette "Red velvet cupcake" och man skulle ha rätt så mycket röd karamellfärg i smeten. Jag visste att jag hade det hemma för jag hade haft med till Norge häromveckan för att använda till rosa glasyr. Nu ägnade jag säkert en halvtimma till att leta efter denna färg. Även maken fick göra en insats. Hur kan saker och ting försvinna. "Du måste ha glömt den i Norge!!"
"Nej, jag har inte det". Den skall finnas här.!!!
Till slut dök den upp, liggande i en av hyllorna i kylskåpet där den inte syntes men kändes, när jag memorerade vad jag haft med mig hem från Norge. Där låg den bredvid karamellsåsen.

Nu blev det muffins som skall dekoreras med glasyr gjord på Philadelphiaost och florsocker, då de svalnat.

6 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Mmmm, vad smarrigt... Vad härligt med rosa/röda kakor!!
Kramar

Malys krok sa...

Ja slik er det, fort gjort å forlegge ting.Og så går det ofte laang tid å finne det igjen! Når en så går "tilbake", kan det hele løse seg ganske enkelt!

Må og si at jeg har lest ditt forrige innlegg og det gjorde meg rørt! Takk for dine gode, fine tanker som du deler! Vakkert!-Margit-

Mor Tuta sa...

Spännande muffins, annorlunda färg, men säker goda.
Fin inledning på Gudstjänsten.
Kram Birgit

Marie sa...

Med all säkerhet mumsigt..Kram

Bloggblad sa...

Ser intressant ut... jag har bakat i flera omgångar, men är inte så särdeles nöjd. Känns som om jag har tappat bakgnistan. Och kunskaperna...

Celia sa...

Det heter inte muffins längre - det heter Cup Cakes! I alla fall dem med topping på ;)