onsdag 6 april 2011

Födelsedag

När Rune kom i dag så bad jag honom att gå runt och leta efter sin födelsedagspresent. Jag hade inte kunnat köpa den. Det hade Marie gjort när hon var här. Han hittade den i mitt klädskåp.
Jag är fortfarande väldigt trött och sover långa stunder på eftermiddagen. Det är väl all antibiotika man stoppar i mig som gör mig så trött. Hoppas att infektionen snart ska ge med sig. Proverna visar att de vita blodkropparna börjar återhämta sig. Det gäller bara att det är rätt sort som kommer tillbaka, sådana som är utrustade att kämpa mot bakterier. Nedanstående bibelord har Rune citerat flera gånger:
Var inte rädda! Stanna upp och bevittna den frälsning som Herren i dag skall ge er. Ty så som ni ser egyptierna i dag,skall ni aldrig någonsin se dem igen. Herren skall strida för eder, och ni ska hålla er stilla.
(Egyptierna = cancercellerna) 2 Mos 14:13-14

6 kommentarer:

helene sa...

Vi hoppas att ni fick ett litet trevligt födelsedagskaffe. Skönt att blodkropparna börjar komma sig och då är säkert infektionen på väg tillbaka. Vi tänker på dig och ber för dig och Runes bibelord är väl valt. Kram på dig från Kerstin o Lasse och Evy

Skaparglädje sa...

Det bibelordet har hjälpt mig, det är så skönt när man kan släppa allt och bara vila i Herren.
Du har modet uppe, jag ber för dig.
Kram Anne-Lie!

Märta sa...

Tänker på dig!
Skönt att det finns en som bär när vägen blir tung.
Kram! Märta

Musikanta sa...

Det verkar som om bibelordet var skrivet just för dig, inte sant! Det är klart att man blir trött av antibiotika, så det är bara att fortsätta att vila nu när du kan. Grattis till min kollega på hans födelsedag.
Kramar!

Malys krok sa...

Ja, det er var et godt ord! Så fint det er å kunne støtte seg til Herren i tunge tider! Ja det er alltid godt!
Han er trofast, Han gir kraft og styrke for hver dag! Ber for deg, Håper og ber! Gratulerer til han som har hatt bursdag! -Margit-

Anonym sa...

Grattis till Rune i efterskott!
Skönt att det verkar vara på bättringsvägen igen. Tänker på Er!
Kram Maya