måndag 11 april 2011

Provtagning

Först ett stort tack till er alla för kommentarer och hälsningar, samt alla förböner.
Jag vet att Gud är en god Gud och vill oss alla väl, men vi lever i en värld fylld av sjukdom och smärta. Just nu är vi drabbade, men jag håller fast vid Guds löften.
När jag kom hem i fredags började jag storgråta av tacksamhet för att jag fick komma hem till mitt hem en gång till. Hade knappast vågat tro det.
Idag skulle vi vara inne på sjukhuset kl 08.00 för provtagning. Syster Ann tog emot oss. Rune hade bakat skorpor, som personalen fick till sitt fika.
När proverna var tagna var det bara att vänta på resultatet.
Efter någon timme kommer 3 doktorer in och vrider sina händer. Oj,oj vad visar proven nu.
Nej, de höll ju bara på att gnida in sina händer med handsprit.
Poverna var bra och nu ville man bara ta ett nytt benmärgsprov. Nu var det dr Camilla som skulle göra det (kanske första gången). Under instruktion och handledning från prof Gunnar gick det bra.
Så blev jag utskriven och skall komma tillbaka på fredag för nästa cytostatikabehanding. Man blir härdad och van med det mesta, och vet att alla jobbar för att jag skall bli frisk.

6 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Vad skönt för dej att få komma hem.Hoppas du kan njuta riktigt ordentligt.
Jag har haft fullt upp sista tiden så kommenterandet har legat lågt, men vi ber för er varje dag. Vi tror på ett Guds ingripande och omsorg.
Kram Birgit

Marie sa...

Kram lilla mamma, och så gott att höra att det är du svarar när man ringer hem. Kram

Margit sa...

Underbart att Du får vara hemma några dar till. Hoppas Du orkar njuta av vårsolen Här blommar krokus nu, men tulpanknopparna ville rådjuren ha.Kramar till Er båda.
Lars och Margit

helene sa...

Så bra att proverna var bra och att du får vara hemma några dagar till och "vila" upp dig inför nästa behandling. Låt nu Rune passa upp dig och ät sådant som du längtat efter och som smakar bra, allt gör ju inte det när man medicinerar.
kram på dig från Kerstin o Lasse

Anonym sa...

Förstår att det kändes skönt att komma hem... det är och har varit en tuff tid för er allesammans. Tänker på er massor!
Kram Maya

Anonym sa...

Skönt att du har fått komma hem igen. Nu ska du se att allt ordnar sig till det bästa.
Kramar till både dig och Rune från Carola och Bosse.