torsdag 14 juli 2011

Inga platser

Det blev inga behandlingar denna vecka. Två timmar innan vi skulle åka till Lund ringde en sekreterare och meddelade att det inte fanns någon plats till mig.
Hon hade ingen förklaring, men jag talade senare med en sjuksköterska som berättade om situationen. Det har ju dragits in på vårdplatser så resultatet är att läkare och sjuksköterskor får ägna en massa tid till att ringa runt till olika avdelningar för att leta sängplatser. Svårt sjuka måste ju gå i första hand och det har jag full förståelse för, men det känns lite frustrerande att inte få komma  när man är inställd på det. Fick också höra att en del som just fått sin diagnos på leukemi eller liknade måste vänta på plats.
Det är ju politikernas ansvar, som jag inte tycker att de tar. Vi skrev ett mail till ansvarig regionpolitiker och fick ett automatmail tillbaka " Läser min mail sporadiskt under sommaren, åter den 15 aug "
Ja, det går ingen större nöd på mig, så jag hoppas nu bara att jag får komma in i nästa vecka.

6 kommentarer:

helene sa...

Så tråkigt för dig och egentligen så hemskt att sjukvården har hamnat i en sådan situation att man i stället för att behandla måste lägga tid på att hitta platser. Man skulle vilja göra ett "skåneuppror" mot nedrustningen men jag är säker på att de bara skulle "säga" är tillbaka senare var vänlig återkom då. kram på dig i alla fall från Kerstin o Lasse

Celia sa...

Vi får trösta oss med att du inte tillhör kategorin "svårt sjuka". Kram på dej!

Bloggblad sa...

Jag håller med ovanstående. Det måste vara frustrerande att arbeta inom ett fält där möjligheterna krymper.

(Det gör jag själv också, fast det handlar inte om sjukdomar, men de barn som kan mest får ingen sv2-undervisning fast de egentligen behöver... av besparingsskäl)

Anonym sa...

Thanks, seriously, I am very happy for you to select photos & use, along with words; I don't really think I can write word for you. I hope this is OK, like your blog.
Flights to Shenyan

radhe sa...

Great blog really enjoyed reading it. Have bookmarked you and will check back regular. Please feel free to take a look at my blog...
seychelles Holiday Packages
Cheap seychelles Holidays
seychelles Holidays

Veer sa...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Wonderful post, really great tips and advice.
<Cheap Flights to Dar Es Salaam
< Flights to Dar Es Salaam
< Dar Es Salaam Flights