söndag 11 mars 2012

Halsduk

Om ett år fyller Landskrona 600 år.
Någon har  kommit med förslaget att det skall stickas en halsduk, som kan värma staden.
Alla som kan och har restgarner liggande får hjälpas åt. 25 cm bred och i vilka färger, randningar och garnsorter som helst.
Jag hittade flera nystan med ett blått garn, som varit en tröja, som Runes mamma en gång stickat till sin mamma. Den blev nog aldrig riktigt bra och har repats upp. Nu stickar jag för fullt av detta garn.
När vi var ute och gick i dag  fann vi i ett skyltfönster flera stora rullar med halsdukar.
Det skall bli intressant att se hur det kommer att fungera.

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vad roligt att så många vill sticka en halsduk, rolig idé.
Undrar hur lång din blir innan garnet tar slut.
Kram!

Margit sa...

Kul idé! Jag skulle behöva lite blått garn, för jag håller på att sticka rutor till barnfiltar. Fattas garn nu till 5 rutor. I går visade sig en knopp på din Gerbera,förutom 3 nya blad.
Kram!

Musikanta sa...

Spännande att se hur de kommer att se ut när det blir färdigt! Vacker blå färg på din halsduk!
Kramar!

Malys krok sa...

Det var da en spesiell oppgave å gi byens befolkning! Sikkert morsomt å være med på! Blir spennende å se hvordan det blir til slutt!
Skal det legges rundt byen, eller kanskje stilles ut i Rådhuset?
Takk for hilsen! Fint å se deg!
-Margit-

Anonym sa...

Hej Eva!
Glad jag blev att se dig i kyrkan i söndags. Vi stannade inte på kyrkkaffet då vi hade bjudit hem Amelies böndefadder, Ulla och hennes man Sven. Vi hade en trevlig stund hemma i Arrie där vi fick lära känna varann lite mer. Så härligt att hon ber för Amelie varje kväll. Eva V är Williams bönefadder. Jag ska be för dig ikväll. Kram Maria S
OBS! Jag börjar tycka om psalmer mer och mer ;-)