onsdag 17 september 2008

Personligt


Idag har jag varit på en träff för diabetessjuksköterskorna i Skåne. Vi möttes på Bjärsjölagårds Slott. Tjusigt ställe med god mat. Eftersom jag säger som min vännina Vivianne sa strax före sin pensionering "Jag har slutat anteckna", så lyssnade jag lite förstrött på föreläsningarna som dock var mycket bra. Det går ju inte att koppla av helt för allt som handlar om diabetes tycker jag är intressant och vill gärna hänga med i det som händer.
Jag passade på att förse mig med pennor, så att jag klarar mig några år. Nej, jag skojar bara, jag skall faktiskt ta med de flesta till mina arbetskamrater, som alltid tycker att jag får så mycket reklamgrejor.
Jag åkte dit i en Volvo från jobbet. Den var stor och ny och jag kände mig lite ovan att köra. Dessutom hade jag ju aldrig varit på detta ställe förr. Koncentrationen var inriktad på körning och vägbeskrivning. Plötsligt hoppade ett vitt djur ut från skogen och framför bilen. Det tog en sekund innan jag fattade att det var ett albinorådjur. Jag lyckades köra mellan det och kidet som kom efteråt. Puh!!

Inga kommentarer: