lördag 10 januari 2009

Sjukhus


Mitt barnbarn är väldigt förtjust i olika åkband från diverse nöjesparker och liknande. Nu har jag fått ett åkband med "all inclusive". Hade jag fått välja fanns det nog roligare alternativ.
Berg-och dalbanan kommer säkert att föra mig ner skakiga och mörka dalar, men sedan bär det uppåt igen och man kan se att det finns ljus och att förhoppningsvis nästa nerförsbacke inte blir lika tuff.
Karusellen kommar att snurra fort så att jag vill hoppa av.
Lustiga huset kommer att visa spegelbilder som inte alls är lustiga.
Vill med dessa rader berätta att jag diagnosticerats med en akut blodsjukdom som kräver intensiv behandling.
Jag är tacksam för alla förböner och goda tankar.

8 kommentarer:

Maya sa...

Nej men Eva gumman! KRAM till Dig! Du får gärna maila mig på trollmaya@telia.com om Du vill! Jag tänker på dig!

Carola sa...

Snälla Eva! Detta är inte sant. Du som skulle leva livet med gubben nu. Men det dröjer förhoppningsvis inte länge innan Du kan göra det. Om Du orkar skriva till mig, är min mailadress carola.henriksson@spray.se. Jag önskar att Du snart blir frisk igen.

Kramisar Carola

Vita hjärtan sa...

Men Eva....så hemskt.....sitter uppkrupen i soffan och tittar på Körslaget.....hade förstått att du var på sjukhus när jag läste Runes inlägg....gick tillbaka till Maries sida och förstod att något inträffat....men detta....usch så jobbigt. Men vi ber Gud att han låter dig bli frisk och stanna här hos oss.....han får faktiskt vänta! Du är inte redo att möta honom än på länge! Jag ber för dig Eva!

Många varma kramar
Annemari

Marie sa...

Jag är där hela tiden,med mina tankar och mina böner.

Celia sa...

Någon annan skrev en gång: LÅT OSS ALDRIG GLÖMMA ATT VÅRA BÖNER ÄR HÖRDA, INTE FÖR ATT VI ÄR ÄRLIGA, INTE FÖR ATT VI LIDER, MEN FÖR ATT JESUS LED.
Kramar från oss alla

Anders Lundblad sa...

Vi ses snart!

Rolf sa...

Hej Eva.
Vi ber för dig och hoppas att allt ska gå bra.
Rolf

Doc Morris sa...

Hej favoritgammelfaster!

Du är en mycket värdefull människa. Har tänkt på dig sen det hemska beskedet. Jag tror och hoppas att du med lite hjälp fixar det här.

Det goda i onda sjukdomar är att man plötsligt får perspektiv på allt. Din sjukdom hjälper nog oss alla att ta tillvara på det som verkligen betyder något. Och uppskatta det som förtjänar att uppskattas. Snart kommer vi alla ur den här situationen starkare än vi gick in i den.

Kramar lille Simon.