lördag 29 maj 2010






Idag har vi tagit en liten biltur omkring Löddeköpinge och sett ett antal kyrkor.På ena bilden ser ni Stävie kyrka och på den andra sitter vi utanför Högs kyrka och dricker kaffe,och "göken gol så trogen och ropade ko-ko"

I kväll får vi väl bänka oss framför Tv-apparaterna. Jag undrar hur länge det kommer att dröja innan man får någon sorts relation till alla dessa länder som jag aldrig kan särskilja, vet inte var de ligger och ingenting om dess historia eller kultur. Det var enklare förr när vi spelade Europas länder med cirka 20 olika länder att hålla reda på. Det här är vårt gamla kortspel sedan min barndom. När vi spelade ett liknade spel förra helgen var det 45 länder att hålla reda på. Dessutom var det lättare för Sverige att vinna melodifestivalen (jag vet att det inte heter så, men det går av bara farten att hålla fast vid vissa saker) då. Jag skall försöka att först och främst ha koll på publiken, eftersom sonhustrun och barnbarnet skall sitta på rad 36. Å,andra sidan träffade jag ju dem live förra helgen och det var ju mycket roligare.

2 kommentarer:

Maya sa...

Ja jag säger också Melodifestivalen av bara farten. Ibland får jag påpekanden om det och får då ändra mig snabbt som ögat men som sagt, det går av bara farten. Jag håller med om att det är svårt att hålla reda på alla länder som är med numer...
Jag gillade för övrigt låten som vann!

Idag var härligt utflyktsväder, när man kom undan vinden vart det riktigt varmt ju.

Musikanta sa...

Håller med dig! Har ingen aning om var många av dessa länder ligger - någonstans i Kaukasus brukar jag dra till med om jag måste.

Var på Öland i och eldade brasa medan ESC (har lärt mig det på sistone) pågick. Vet fortfarande inte vem som vann. Mirrfamiljens sommarhus saknar TV och fast telefon...De enda sång som hörs där på kvällen är näktergalens och gässens (om man nu kan kalla det sång :-)) Och ett och annat råmande från kossorna i hagen intill.
Kram/M