onsdag 25 maj 2011

Äntligen

Mina prover börjar nu rätta till sig. De som varit för höga, har blivit lägre och de som varit för låga har stigit. Förhoppningsvis kan jag få behandling i nästa vecka. Egentligen ingenting att längta efter, men eftersom jag vet att det måste göras är det lika bra att se framåt med tillförsikt.
Eftersom jag nu inte behövde vara så försiktig gav vi oss ut i skogen. Jag hade klätt mig väl för att inte riva mig på några grenar och trodde också att jag då skulle vara skyddad mot fästingar. Jag tror att jag har en speciell attraktionskraft när det gäller fästingar för när jag kollade mig när vi kom hem satt det en på armen.
Resultatet av dagen blev 10 cachar och 1 fästing, tur att det inte var tvärtom.

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Usch, fästingar är inte trevliga småkryp.
Skönt att du snart kan påbörja din behandling. Jag tänker mycket på dig.
Kram!

helene sa...

Så skönt för dig att värdena går åt rätt håll, både upp och ner, så att du får din nästa behandling. Ont skall ju med ont fördrivas. Fästingar är otäcka saker både för människor och hundar. Vi tänker på dig och ber för dig. Hälsningar Kerstin o Lasse

Bloggblad sa...

bättringsvägen är bra - fästingar är inte bra, fast en bagatell i sammanhanget.

Jag vaccinerade mig för fjärde gången på lika många år, mot angrepp av de smy krypen.

Sen brukar jag ta vitlökskapslar under sommarperioden, och det gillar de inte. Men annars brukar de gilla mig.

Celia sa...

Gott å se dej igen!

Susanne sa...

Vad härligt både att värdena är bra och att gå ut i skogen!! Jag längtar verkligen efter att ha tid till sånt!

Mor Tuta sa...

Skönt för dej att kunna komma ut i naturen, fast fästingar är inte så bra.
Hoppas din nästa behandling går bra. Tänker på dej.
Kram Birgit

Musikanta sa...

Jag läste någonstans att det blir speciellt många fästingar i år eftersom de har haft ett så tjockt och skyddande snötäcke så länge.

Skönt att höra att dina värden är bättre och hoppas att din behandling gör att du blir ännu bättre efter det!