tisdag 3 maj 2011

Hemma

Så har jag blivit utsläppt i frihet ett tag. Den här behandlingsomgången är avslutad och jag får nu vara hemma och återhämta mig inför nästa kur om 3-4 veckor. Det viktiga nu är att jag inte får någon infektion. Mitt immunförsvar är nog nere på 0, så det gäller att vara försiktig. Får jag feber måste jag åka in akut för att få antibiotika intravenöst och annan behandling.
De dagarna jag nu varit på sjukhuset har jag haft dropp från kl 08.00 till kl 22.00. Är lite jobbigt att gå omkring med droppställningen hela tiden. Jag var också tvungen att dricka minst 2 liter per dygn, så toalettbesöken blev frekventa. En dag hade jag gått upp lite för mycket i vikt, så då fick jag en vätskedrivande injektion och då blev det 5 toalettbeök den närmaste timmen. Ja, ja det är i alla fall överkomliga besvär. Jag är så tacksam för att jag kunde både äta och dricka utan att må illa.
Jag fick ju fira valborg och första maj på sjukhuset och på första maj blev det en härlig överraskning.
Lunds studentsångare kom och sjöng, först nere i stora entren, och sedan uppe på vår avdelning. Det var en grupp på 11 st som sjöng för oss cirka 10 patienter. Rummet var ganska litet, så ljudstyrkan blev rejäl. Det var så mysigt att höra de kända och traditionella vårsångerna. Sedan fick jag ju också se dem på TV på kvällen.
Tack för alla kommentarer och hälsningar jag fått. Jag har inte orkat följa med på era bloggar, men hoppas återfå krafterna också till detta snart.

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken trevlig överraskning med studentsångarna. Förstår att de bjöd på många fina vårsånger.
Skönt för dig att komma hem igen, hoppas du klarar dig från infektion nu.
Stor Vårkram från mig!

helene sa...

Så skönt att behandlingen är över för denna gången och att du har en återhämtningspaus i hemmets sköna vrå. Så trevligt med besök av studentsångarna, vi såg dem på TV och det är alltid lika roligt att se och höra dem för då vet man att våren är kommen. Var nu rädd om dig, släpp inte in några bacillusker utan njut av våren och låt Rune passa upp dig. Många kramar från Kerstin, Lasse och Evy

Susanne sa...

Hej, har precis hittat din blogg. Vad härligt med studentsångarna på sjukhuset!! Undrar om det skulle funka att få till något sådant på sjukhuset där jag jobbar.. Jag hoppas du klarar dig undan infektioner. Njut av att få vara hemma!

Musikanta sa...

Skönt att höra att du slipper dropp och att du kan få vara hemma igen en tid. Och skönt att du kan äta som vanligt.
Ha en skön och varm helg önskar Ingrid

Malys krok sa...

Kjære deg! Skjønner godt at du ikke kan være innom bloggene og skrive! Ble gledelig overrasket over se din hilsen hos meg! Når en er syk er det godt å vite at det er noen som ber for en, Det vet jeg av erfaring! Fint at du kan være litt hjemme nå, håper det fortsatt går bra! Måtte være flott å få høre de sangene på sykehuset! Jeg har vært inne her og sett dette innlegget, men hadde ikke tid til å skrive.
Klem til deg! -Margit-