lördag 4 oktober 2008

"Höör ni mej"

Idag skulle vi gå en lång vandring runt Höör och försöka hitta många cachar. Det gick inte riktigt som vi tänkt. Vandringen blev visserligen lång, men inte den runda vi tänkt. Vi startade lite fel och hamnade först i vad jag trodde var älgjakt, så jag vägrade gå vidare. Sedan kom vi till en mosse som vi tog oss över, men till priset av blöta fötter.
Till slut kom vi fram där den första cachen skulle vara. Vi var då inne i Stenskogen, ett gammalt stenbrott. Där bröts bl a sandsten till Lunds domkyrka och till kvarnstenar. Vi hittade resterna av ett gammalt eldarhus där stenbrottsarbetarna kunde vila och värma sig lite.
Jag tror säkert att de hade det jobbigt, men det hade faktiskt jag också. Blöta fötter, trötta ben och ingen cache där vi tyckte att den borde vara.

Ja, jag hör vad ni säger, det var säkert värre för dom!



Jag gjorde ju detta helt frivilligt.
Vi fortsatte att ta oss fram genom skogen och hittade 2 cachar innan vi äntligen fick kaffe. Då trodde vi att vi verkligen var långt från civilisationen, men vad hörde vi om inte glassbilen!






Sista cachen idag hittade vi vid den plats som "Skånska akkademin" nyligen räknat ut som Skånes mitt-
balanspunkt! Det var en så kallad "nano-cache", alltså pytteliten.






Stegräknaren visade drygt 26 000 steg när vi kom hem. Det var skönt att middagsgrytan var förberedd och bara behövde värmas.

Köttfärs, bacon, vitkål, lök, ärtor och röda bönor.

2 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Låter som om ni haft en skön dag trots missen i början.....men kanske det var skönast att komma hem........ ;-)

Kram Annemari

Marie sa...

Du är duktig du mamma, letar, letar och letar. Färdig middag, så praktiskt, när man kommer hem lite trött och hungrig.