tisdag 21 oktober 2008

Idag har Rune rest till Stockholm för att hälsa på sin mamma så det stod ingen middag på bordet då jag kom hem.
Då passade jag på att äta något som jag inte ätit sedan vi flyttade till Skåne!
Blodpudding med lingonsylt!! Det var verkligen gott.
Sista timmen på jobbet försökte jag förklara för en kvinna, att man inte kan kräva att barnen skall flytta hem och bo i närheten för att ta hand om sina föräldrar. Eller det kanske man kan?
Hennes son bodde i Libanon och var högutbildad, men hon ansåg bestämt att han borde flytta till Sverige. Hon själv var 59 år. Samtalet skedde på engelska så hon fattade kanske inte vad jag sa och det var nog lika bra. Kulturkrocken var tydlig.

2 kommentarer:

Marie sa...

Men kanske du också hade tyckt att det inte hade varit helt fel om vi bodde lite närmare. Men jag tror inte att du behöver tas hand om. (i alla fall nte mer än oss andra)

Och blodpudding, det kan jag också längta efter.

Anders Lundblad sa...

Är pappa i Stockholm? Här gäller det att hänga med på bloggarna förstår jag om man ska få reda på nåt.

"We have to work on our communication..." (Independence Day)