fredag 27 april 2012

Mölledammarna

Idag har det varit en härlig dag !!
En promenad på 3 km i kuperad terräng. Jag hade med mina stavar för att inte snava. De är till god hjälp när man skall uppför backar och minst lika bra när man skall nerför. Jag tänkte på att Herren också är med mig med sin käpp och stav för att hjälpa och stötta mig.
Vi ägnade oss också åt att leta efter väldigt roliga cachar. Det var ett telefonjack och en vattenkran bland annat.




Egentligen skulle jag varit i Lund för blodtransfusion idag, men slapp då mitt blodvärde hade tagit ett ordentligt steg uppåt.
Jag måste säga att kaffet smakade bättre i en vitsippsbacke, än i en säng på hematologen.

Var dag är en sällsam gåva
en skimrande möjlighet
Var dag är en nåd dig given
från himlen besinna det!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Så roligt ni har! Och sådana kluriga cachar ni hittade. Bra också att kunna ta ett så fint kort på sig själva - för det var väl ingen annan med, eller?
Härligt att ditt blodvärde har ökat också!
Vacker melodi på psalmen också...
Kram från Ingrid

Celia sa...

Låter som mycket goda nyheter!

Malys krok sa...

Så glad jeg ble! Så godt å høre!
Ja vil tro at kaffen smakte bedre i så flotte omgivelser!
Har aldri hørt om disse cachar her vi bor, høres morsomt ut!
Godt er det å tenke på at Herren er med! Ønsker deg, av hele mitt hjerte,
gode dager videre utover vår og sommer! Jeg er i dårlig form for tiden, men håper det bedrer seg.
Ha det godt, Eva! Klem. -Margit-

Margit sa...

Underbara vårhälsningar.Gläder mig över era promenader. Lars är i Turkiet. Jag är hos Anhika.klarar för tillfället inga 3 km.
trevlig helg önskar Margit