lördag 20 mars 2010

Blommor


Nu är det vårdagjämning!
För några dagar sedan såg det ut så här på vår gård, men nu är all snö borta och blommorna har kommit upp betydligt mer.
Nu börjar man också att plantera ut alla vårblommor i rondeller och parker här i Landskrona.
Sammanlagt skall det planteras 36 170 olika vårblommor där 50 % utgörs av tulpaner. Det är nästan en vårblomma per invånare.
Det brukar vara fantastiskt vackert när det börjar blomma. Landskrona kan vara värt ett besök om man har vägarna förbi.

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Våren är så härlig med de allra första efterlängtade blommorna efter vintern. Bara att njuta och leta vårtecken. Idag har jag sett bofinken och hört tranan.
//Anne-Lie

Vita hjärtan sa...

Åh så härligt det ser ut, här snöar det idag igen!

Kram Annemari

Bloggblad sa...

Jaså är det Landskrona du bor i? Det har jag inte uppfattat tidigare. Där var vi i somras och jag badade i det fina badet. En underbar eftermiddag! Trots att jag bodde i Malmö ett helt år som barn har jag inget minne av att vi var i L nån gång. Jag har bara passerat många gånger på stora vägen.

Här har jag inte sett några blommor ute än.

Maya sa...

Ja Landskronas rondeller är verkligen fint skötta!
Jag ska försöka köpa lite små påskliljor som jag kan planera ut i krukor på trappen, ÄNTLIGEN är våren här!!

Musikanta sa...

Säger som Bloggblad, kul att få veta att ni bor i Landskrona. Min svägerska är från Ålabodarna och har gått i skola i Landskrona. Mina föräldrar hyrde sommarställe just i Ålabodarn och det var där min bror träffade sin blivande fru. Jag har varit där många gånger och tycker det är lika vidunderligt vackert varje gång.

Marie sa...

Längtar till våren...så nu kommer vi snart. (längtar förstås mest efter er) Kram