måndag 22 mars 2010

Göteborg


De flesta söndagar åker vi 5 mil för att delta i en gudstjänst.
Igår kostade vi på oss en resa på 25 mil.
Jag har inte så många kusiner så när då en av dem kommer från Hamburg för att sjunga i en musikgudstjänst ville jag ju absolut vara där och lyssna.
Hon sjöng så fint!!
Flera sånger bl a "Jag gick idag där Jesus gått", psalm 32 och "Förliden natt jag drömde".
Församlingen sjöng en av mina favoritpsalmer "Stor är din trofasthet" till piano- och trumackompanjemang. Pastorn predikade om Guds mäktiga gärningar.
Vid kyrkkaffet gladde jag mig åt att möta ytterligare en kusin och hennes dotter. Fick också träffa ett barnbarn till våra goda vänner, en ung flicka som börjat läsa medicin i Göteborg.
Denna gudstjänst var helt klart värt den långa resan.

6 kommentarer:

Anders Lundblad sa...

Är det kusinen man ser på stolen till vänster om altaret?

Maya sa...

Så trevligt att kunna träffa släkt och vänner så. :)
Och som svar till din kommentar hos mig: Absolut skulle vi bli bättre att utrycka vår glädje, fast jag tycker jag gör det- jag gråter ju..:)

Malys krok sa...

Skjønner at du har hatt en fin helg! Alltid kjekt å møte slektninger det er lenge siden en har pratet med!
Fint og at du fikk synge din favorittsalme! Flott å synge om Hans trofasthet. Jeg er også glad i den salmen. Ha det godt! Hilsen Margit.

Musikanta sa...

"Stor är din trofasthet" är en av Mirrens absoluta favoritpsalmer. Den spelade jag på Caspars dop i september.

Vilken är den vackra kyrkan? Gissar på pingstkyrkan i Gbg men vet inte vad den heter.

Evatina-beth sa...

Musikanta: Det är S.T Jakobs Metodistkyrka intill Heden i Göteborg. Mycket vacker altartavla tycker jag också.

Bloggblad sa...

Och jag tackade nej till att åka 30 mil x2 i går. En av mina sånger hade urpremiär i en kyrka i Göteborg, en blandad kör sjöng den, men jag ska få höra en inspelning.