måndag 15 mars 2010

Vart är du på väg?

Nu har jag läst färdigt de två böcker jag skrev om för någon vecka sedan.
Huvudpersonen i den ena boken visste inte alls vart han skulle och hamnade på en oväntad plats. Eftersom det var en bok med mycket humor, blev slutet ändå bra.
Huvudpersonen i den andra boken kom precis dit hon tänkt sig.

Alltså, vet man inte vart man ska kan man hamna varsom helst.
I det dagliga livet kan det ju var kul med överraskningar ibland och oväntade resmål och vyer.
I ett längre och allvarligare perspektiv är det nog viktigt att man har ett mål för sin livsresa.

1 kommentar:

Musikanta sa...

Jag gillar inte det där riktigt att man inte vet vart man ska ta vägen när man påbörjar en resa. Vill gärna ha allt välplanerat. Därför har jag aldrig åkt med på någon resa "i det blå". Jag tror bara jag skulle bli besviken.