måndag 26 oktober 2009

Höstväder


Jag läste ett kåseri i Sydsvenskan igår. Kvinnan som skrev använde ett uttryck
"tryntid". Det betyder att sitta i soffan under en filt, med te eller kaffe inom räckhåll och en god bok eller en bunt tidningar. Nu när höstmörkret tränger sig på kan det vara frestande att hamna där alltför ofta. Då gäller det att satsa lite extra krafter på att ta sig ut. Idag har det regnat nästan hela dagen, men de 3 timmar vi var ute var det uppehåll. Det var ändå skönt att ha regnstället på.

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag tycker inte om det här höstvädret, grått, trist och mörkt. Fy. Nej, jag vill att solen ska lysa på de fina höstlöven

Marie sa...

Allt till sin tid...tid i soffan och tid i regnet. Kram

Maya sa...

soffan är väldigt skön att sitta i när det är sånt väder ute, helst ska man ha en öppen spis och kunna njuta av den. Men tänka ljus osv går bra det med..:) Jag hör till den kategorin som har svårt för att ta mig ut när det är sånt väder...
Tack för orden hos mig. Kram

Vita hjärtan sa...

När man väl varit ute i regnet känns "tryntiden" ännu mysigare =)))

Kraaam Annemari