lördag 10 oktober 2009

Lördag


Idag blev det lite städning på förmiddagen.

Middagen blev ganska färgrik tycker jag. Rune säger att han inte gillar risotto, men han fick det i alla fall. Rödbetsrisotto för att förvilla lite grann.

Nu har vi tagit en rask promenad och eftermiddagskaffet kommer snart på bordet. Sedan får jag fortsätta med mitt korsord. Lördagskorsordet i Sydsvenskan kräver en hel del tankemöda.
Om inte Rune blev så nervös skulle jag titta på fotboll förstås.
Trevlig helg till er alla där ute i cyberspace!

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är det skönt med raska promenader i höstvädret, vi har också varit ute och gått, och så avkoppling med korsord på kvällskvisten. Synd att vi inte kan lösa korsord tillsammans.
Ha´ en skön lördagskväll!

Maya sa...

Härligt med en rask promenad och den där maten ser smarrig ut! Härliga färger!

Jag är inte förkyld längre, hosta kvar dock men jag är frisk för övrigt och det är ju skönt..:)
Tack för grattiset!

Margit sa...

HejEva!
Trevlig helg ni också. Annika o barnen har kommit hem i kväll. I morgon ska hennes kör sjunga i vår kyrka.Lars kan inte lösa korsord nu,vilket han saknar förstås.Ring om Du behöver hjälp.Kramar Margit.Ps. Maten såg jättegod ut.Ds

Vita hjärtan sa...

Tror aldrig jag ätit risotto, men det ser jättegott ut! Jag passade också på att ta en härlig promenad i solskenet.

Ha en skön söndag!!!
Kraaam Annemari

Marie sa...

och det var väl ingen förlust att du missade fotbollskampen...förstår inte varför inte Sverige gör några mål. Grått väder ute idag, men ändå massor av färger.