fredag 27 november 2009

Festmiddag

Nu är det snart 1 år sedan jag gick i pension. Det officiella avtackningen från sjukhuschefen skedde igår med middag på Örenäs Slott för alla årets pensionärer och för dem som jobbat 25 år.
Det var en fin middag.

Förrätt: Slottets hummersoppa med krabbterrine och hemgjorda Västerbottengrizzini.
Varmrätt: Helstekt hjortytterfilé med stekt sidfläsk, charlottenlök, pumpapuré, timjansky och potatis och rotfruktskaka.
Dessert: Mörk nöt- och chokladterrin med nypon- och vit chokladmousse.


Dessutom fick jag också en fin dekoration med ljus och gröna växter.

3 kommentarer:

Maya sa...

ÅH så gott det ser ut!! MUMS!
Det är alltid roligt att få såna arrangemang för man, i alla fall jag, är dålig på att köpa såna till mig själv. Då träffade du andra kollegor också som gick i pension för cirka 1 år sedan.

Marie sa...

Mumsigt, igår fick jag också en härlig middag, hjortfilé. Till efterrätt blev det hjorton och grädde, mäktigt kan man säga. Kram lilla mamsen.

Celia sa...

Tjusigt värre!
Det är nästan man längtar till att gå i pension. Undrar vad hemmafruar får
för festmåltid då...?